kurdland
كئ وه كوومن ساردوگه رمي روژگاري چيشتوه -گاله ده شتي گه رمه سيروگاله كويستاني گه دم ----هيمن---- دلم ته نگه وچه ووم تاره ورئ م دوور-وه كووس كه فتي ووه چارناچار-تونيش ئووشي،نيه ده ردت له گيانم-شه راوو ئه رنه مه ن ساقي خه رگ بار --په رته و

 
 

نگرانی ها از افزایش روزافزون جمعیت جهان در میان تمامی سازمان های بین المللی بیش از پیش شده است به طوری که به تازگی سازمان جهانی غذا نگرانی خود را نسبت به غذای جمعیت آینده جهان ابراز داشته است.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، به تازگی جمعیت جهان از مرز هفت میلیارد نفر گذشت و به همین مناسبت گزارش هایی درباره نرخ رشد جمعیت در جهان منتشر شد اما اخیرا سازمان جهانی غذا موسوم به فائو در گزارش0 با عنوان "چگونه باید به مردم جهان در سال 2050 میلادی غذا بدهیم؟" به تحلیل رشد نرخ جمعیت و میزان غذای مورد نیاز برای این جمعیت در حال رشد پرداخته است.
 
بر اساس این گزارش نرخ جمعیت جهان هم اکنون در حدود 1.09 درصد است و میانگین سنی مردم جهان 28.4 سال است و در هر ثانیه 2.4 کودک به جمعیت جهان اضافه می شود و در برابر آن در هر 1.8 ثانیه یک نفر می میرد. بر اساس پیش بینی این نرخ جمعیت و در صورتی که در جهان و ایران (با نرخ رشد جمعیت 1.25 درصد) به همین سرعت نرخ رشد ادامه دهند، جمعیت جهان تا 50 سال آینده (در سال 2060 میلادی) به 9 میلیارد نفر خواهد رسید و جمعیت ایران تا پنجاه سال آینده تقریباً دو برابر میزان کنونی و به رقم 140 میلیون نفر خواهد رسید.


در عکس بالا، نرخ جمعیت کنونی جهان نشان داده شده است و هر چه جمعیت کشوری بالاتر باشد رنگ زمینه آن نیز پر رنگ تر است. البته باید در نظر داشت که این آمارها بر مبنای حدسیات نرخ رشد جمعیت در آینده است و نمی توان به طور دقیق حدس زد که جمعیت جهان به کدام سو خواهد رفت زیرا ممکن است جهان تا بیست سال آینده به دلیل رشد سواد و پیشرفت بهداشت و در دسترس بودن ابزار جلوگیری کننده بارداری با کاهش شدید نرخ رشد جمعیت مواجه شود و حتی این نرخ منفی شود.   

بر اساس این گزارش ایران در حال حاضر در حدود 77 میلیون و 890 هزار نفر جمعیت دارد که در رده هجدهم کشورهای پرجمعیت دنیا قرار گرفته است و میانگین سنی در آن 27 سال است و هر خانواده به طور میانگین دو فرزند دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, :: 4:37 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

درباره وبلاگ
كورده ئه م سه رمه سه ريكه پرله سه وداي نيشتمان- چاوه كانم بؤكزي كوردانه ئه شكي ديته خوار
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تحليل مسايل روز و آدرس nian.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 198
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 204
بازدید ماه : 1905
بازدید کل : 101444
تعداد مطالب : 621
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 2